Month: February 2018

GEMPAR! Maksud Disebalik Nombor 786 Yang Kita Nampak Di Papan Tanda Kedai Mamak Terbongkar! Viralkan Pada Semua!

Ramai yang tahu, ramai jugak yang tak tahu. Patutlah kedaiyang guna nombor ni kat tandanya selalunya laris. Mufti Johor sendiri ada komen pasal benda ni, sebelum masuk kedai-kedai ni baik baca ni dulu 😮 Ketika mencari beberapa info di Google… saya terbaca artikel ini dalam Blog ‘Demi Pena’.. dan penerangannya memang terperinci bersesuaian dgn apa …

Dua kanak-kanak bakal dipenjarakan 10 tahun kerana memusnahkan sarang lebah dengan sengaja!

Lebah merupakan salah satu haiwan yang digeruni ramai kerana mempunyai sengatan yang berbisa. Justeru, tidak hairanlah jika kita melihat ada orang yang akan berlari mahupun menjerit sekuat hati setiap kali ternampak ada lebah mendekati. Namun, lebah merupakan sebahagian penting dalam ekosistem kita dan disebabkan itu, pelbagai kempen menyelamatkan lebah telah dijalankan secara meluas bagi menangani …

13 Gambar Resepsi Fattah dan Fazura.. Dah Macam Cinderella!

Umum mengetahui pasangan selebriti, Fattah Amin dan Nur Fazura Sharifuddin, selamat melangsungkan pernikahan dalam majlis tertutup yang diadakan di sebuah hotel terkemuka pada 27 November 2017. Fazura sah bergelar isteri kepada Fattah hanya dengan sekali lafaz dalam majlis yang hanya dihadiri keluarga terdekat dan teman rapat. Hari ini semua tahu mereka berdua mengadakan majlis resepsi …

Lelaki Tiba2 Tanggal Kain Ihram Dan Jadikan ALAS KAKI Buat Ramai TERKEJUT. Bila Tanya, “INI’ Jawapnya…

Seperti diceritakan oleh seorang ustaz. Ada seorang lelaki kaya ni. Ketika tawaf dia berperangai pelik. Dia tiba2 tanggalkan kainihramdan dijadikan alaskaki. Tak lepas tu dia angkat balik dan berlari pecut pulak. Balik hotel, ustaz tu terus tanya dan ini jawapan mengejutkan lelaki tersebut……. Subhanallah.😱😱😨 Lelaki Tiba2 Tanggal Kain Ihram Dan Jadikan ALAS KAKI Buat Ramai …

5 jenis tanaman yang ditakuti jin dan iblis..boleh tanam di sekitar rumah…

Ketika mendengar kata Sihir, kira-kira apa yang terlintas dalam benak Anda? Kata sihir pastilah tidak asing lagi ditelinga kita, karena sejak zaman dahulu, sihir begitu dapat dipercaya menjadi alat untuk mecelakakan orang lain. Bahkan di zaman yang serba canggih seperti sekarang ini, sihir masih kerap terjadi di kehidupan sekitar kita. Sebagai umat islam yang cerdas, …

YDP Agong Sultan Muhammad V, Berjalan Kaki 200 Meter Setiap Pagi Untuk Solat Subuh Berjemaah Di Masjid

Berjubah putih, berkopiah putih bersandal biasa, tuanku sultan kita sampai ke masjid SETIAP PAGI! Baginda solat kat situ imam masjid pun tak perasan sebab langsung takda pengiring. Bangga kita walaupun bukan “ore klate” tapi masih jadi rakyat baginda, semoga ALLAH kurnia kesihatan yang baik buat baginda .. ALLAHUAKBAR!!! 🙂🙂 Baginda sering memakai jubah atau berbaju …

Sesuatu, Tiada Kuasa Mampu Melawan..” Personaliti TV Kongsi RAHSIA Anak Bergelar AL- HAFIZ.

Bila Allah Mengizinkan Sesuatu, Tiada Kuasa Mampu Melawan! Kejayaan Anak Bergelar AL-HAFIZ, AZIZAH ARIFFIN Kongsi Cara Didikan. Beberapa hari lalu, instagram kepunyaan personaliti TV, Azizah Ariffin dihujani ucapan tahniah daripada para peminatnya. Pelbagai ucapan yang positif diterima apabila Azizah memuat naik posting mengenai kejayaan anaknya, Ashriel Afiq telah bergelar Al Hafiz dan menyempurnakan hafazan 30 …

13 projek DIY yang tidak sepatutnya dilakukan. Anda jangan cuba #13 pula!

Projek Do It Yourself (DIY) membolehkan kita menggunapakai semula beberapa barangan di rumah. Daripada barangan berkenaan, kita dapat hasilkan benda yang baru. Gunakan semula, barulah kita tidak rugi, bukan? Walau bagaimanapun, bukan semua benda anda boleh gunakan semula untuk menghasilkan barangan yang baru. Oleh yang demikian, kami ada menyenaraikan beberapa hasil kraf beberapa orang yang …

Pendapatan Sebenar 13 Pemimpin Negara, Anda Tidak Akan Percaya Betapa Besar Jurangnya!

Gaji merupakan satu isu yang sensitif untuk ditanyakan kepada sesiapa, malah dengan rakan-rakan sendiri. Namun, gaji presiden dan perdana menteri sesebuah negara merupakan satu perkara umum yang tidak perlu dirahsiakan. Tahukah anda gaji Donald Trump jauh lebih rendah daripada gaji anda? Namun, rakan sekerjanya daripada beberapa buah negara lain tidaklah serendah gajinya. Malah, tahukah anda …