Tarik Nafas..Hembus Perlahan-lahan..Mulakan Dengan..

BISMILLAH..

Aku melihat hidup orang lain begitu nikmat,

Rupanya dia menutup kekurangannya tanpa perlu berkeluh kesah.

Aku melihat hidup teman-temanku tidak ada duka dan kepedihan,

Rupanya dia pandai menutup dukanya dengan bersyukur dan redha.

Aku melihat hidup saudaraku tenang tanpa ujian,

Rupanya dia begitu menikmati badai hujan dalam kehidupannya.

Aku melihat hidup sahabatku begitu sempurna,

Rupanya dia berbahagia dengan apa yang dia ada.

Aku melihat hidup jiran tetanggaku sangat beruntung

Ternyata dia selalu tunduk pada Allah untuk bergantung

Setiap hari aku belajar memahami dan mengamati setiap hidup orang yang aku temui..

Ternyata aku yang kurang mensyukuri nikmat Allah..

Bahawa di satu sudut dunia lain masih ada yang belum beruntung memiliki apa yang aku ada saat ini

Dan satu hal yang aku ketahui, bahawa Allah tidak pernah mengurangkan ketetapanNya.

Hanya akulah yang masih saja mengkufuri nikmat suratan takdir Ilahi.

Maka aku merasa tidak perlu iri hati dengan rezeki orang lain.
Mungkin aku tak tahu dimana rezekiku. Tapi rezekiku tahu dimana diriku berada.

Dari lautan biru, bumi dan gunung, Allah telah memerintahkannya menuju kepadaku.

Indahnya ciptaan Ilahi… subhanallah

Allah menjamin rezekiku, sejak 9 bulan 10 hari aku dalam kandungan ibuku.

Amatlah keliru bila bertawakkal rezeki dimaknai dari hasil bekerja.
Kerana bekerja adalah ibadah, sedang rezeki itu urusanNya..
Melalaikan kebenaran dan gelisah dengan apa yang dijamin-Nya, adalah kekeliruan berganda..

Manusia membanting tulang, demi angka simpanan gaji, yang mungkin esok akan ditinggal mati.
Mereka lupa bahawa hakikat rezeki bukan apa yang tertulis dalam angka, tapi apa yang telah dinikmatinya.

Rezeki tidak selalu terletak pada pekerjaan kita, Allah menaruh sekehendak-Nya.

Siti Hajar berulang alik dari Safa ke Marwah, tapi air Zam-zam muncul dari kaki anaknya, Ismail.

Ikhtiar itu perbuatan.
Rezeki itu kejutan.
Dan yang tidak boleh dilupakan, setiap hakikat rezeki akan ditanya kelak,

“Dari mana dan digunakan untuk apa”
Kerana rezeki hanyalah “hak pakai”, bukan “hak milik”…
Halalnya dihisab dan haramnya diazab

Maka, aku tidak boleh merasa irihati pada sesiapa

 

sumber gambar – google

#perkongsian dari Pn Sally untuk renungan bersama

SENTAP!! Astaghfirullah… Kebanyakan Orang Buat Perkara Ini Tanpa Sedar…

Renungkanlah….

Seorang lelaki soleh pulang ke rumah dengan membawa sebiji tembikai (ada orang panggil timun Cina). Dia membeli buah itu dari sebuah pasar.

Isterinya membelah tembikai itu dan merasanya: “tawar”. Lalu isterinya terus-terusan merungut.

 

Melihat isterinya yg merungut itu, suami berkata:

“Saya membeli tembikai itu dari pasar”

Isteri:

“Saya tau”

Suami:

“Pada pendapat awak, semasa saya membeli tembikai tadi, saya nak yang manis atau yang tawar?”

Isteri:

“Tentulah yang manis”

 

Suami:

“Ketika penjual sedang menjual tadi, agaknya mereka nak menjual yang manis atau yang tawar?”

Isteri:

“Tentulah mereka ingin menjual yg manis”

 

Suami terus lagi bertanya:

“Ketika peraih (org tengah) ingin menjual kepada penjual di pasar, mereka agaknya ingin menjual yang manis atau yang tawar?”

Isteri:

“Mesti yang manis”

 

Si suami diam sejenak…

Kemudian dia menyambung.

“Ketika pekebun menanam tembikainya, adakah dia mahu tembikai yang tumbuh nanti manis atau tawar?”

Isteri:

“Tentu yang manis, pastinya.”

Suami:

“Ketika awak membelah buah ini tadi, awak inginkan yang manis atau yang tawar?”

Isteri:

“Mesti saya ingin yang manis. Kenapa dengan semua soalan ini?” soal isteri.

Orang soleh itu tersenyum pada isterinya. Lalu dia berkata:

“Ketika semua orang inginkan buah yang manis, sebaliknya pula yang berlaku. Buah tembikai itu tawar rasanya!”

Isteri orang soleh itu terdiam.

Marahkan siapa?

“Jadi ketika awak marah tentang rasa tembikai yang tawar, awak sebenarnya marahkan siapa? Bukankah semua orang inginkan buah yang manis. Tetapi kuasa Allah memutuskan buah itu tawar rasanya, Jadi awak marahkan siapa? Marahkan saya yg membeli, atau penjual yang menjual atau awak yang membelah atau pekebun yg menanam? Atau Allah yang menentukan rasa tawar?”

Adab ketika makan: Janganlah kita mengecam, mengutuk makanan walaupun makanan itu tidak sedap. Kalau kita tak suka, kita tinggalkan sahaja.

Pengajarannya:

Kita perlu faham bahawa rezeki kita dapat yang manis atau tawar, sedap atau tidak, semuanya ditentukan Allah. Jika kita mengecamnya, ramai orang akan terasa hati. Mungkin emak atau isteri yang memasak terasa hati. atau mungkin ayah yang membeli terasa hati. Dan lebih-lebih lagi tanpa kita sedar, kita seolah-olah “mengecam” Allah yg mengurniakan rezeki itu kepada kita.

Jika kita tidak bersyukur dengan yang sedikit, mana mungkin kita akan bersyukur dengan yang banyak.

Astaghfirullah..

🍉 “KISAH PEDOMAN

“HANYA SEBIJI TEMBIKAI, KITA MERUNGUT KEPADA ALLAH TA’ALA””

#SharingIsCaring

Sumber gambar – google (gambar sekadar hiasan)

Cili Padi Boleh Turunkan Berat Badan?

Kebanyakan orang Malaysia paling suka masakan yang pedas². Kita juga sedia maklum bahawa negeri yang sinonim dengan masakan pedas yang menggunakan cili api ialah Negeri Sembilan manakala makanan manis sinonim dengan Negeri Kelantan.

Walaupun admin bukan orang nogori, namun admin sendiri sukakan masakan pedas. Kalau tak pedas tu rasa macam tak puas la nak makan. Tapi, jaga-jaga..jangan sampai sakit perut pulak gara-gara kepedasan terlampau 😋

Haa..Uols tahu tak cili api boleh turunkan berat badan?

Jom baca info CILI API kat bawah ni:-

1-Meningkatkan sirkulasi darah

Cili api meningkatkan sirkulasi darah dalam tubuh. Dapat juga membantu mencegah masalah tekanan darah rendah dan darah beku.

2- Membantu dalam nyeri otot

Cili api kaya zat capsaicin, zat ini dapat membantu untuk meringankan masalah kejang dan nyeri otot. Juga membantu untuk meringankan nyeri sendi arthritis.

3- Membantu detoksifikasi

Cili api membantu pencernaan tubuh iaitu proses pembersihan dan detoksifikasi. Ia juga membantu mengeluarkan peluh berlebihan, yang juga merupakan baik untuk detoksifikasi.

4- Membantu menurunkan berat badan

Cili api kaya antioksidan, membantu meningkatkan tingkat metabolisme tubuh. Mengkonsumsi Cili api dalam menu diet dapat membantu dalam menurunkan berat badan dan membakar lebihan lemak dari tubuh.

5- Turunkan kolestrol

Cili api membantu menurunkan kadar kolesterol dalam tubuh yang mencegah risiko penyakit jantung. Ia juga membantu menurunkan tekanan darah tinggi.

Haa…best tak? Dah la sedap makan pedas² ni..siap dapat bonus boleh turunkan berat lagi okeh.

Jom kita tengok antara contoh masakan yang anda boleh buat menggunakan cili padi

(sumber gambar -google)

Nasi goreng kampung cili padi

 

Ketam masak lemak cili api

 

Rendang ayam masak cili padi

 

Udang galah masak lemak cili api..OMG!

 

Daging goreng cili api

 

Ikan selar goreng sambal petai cili api

Fuhh..memang terangkat tengok masakan berasaskan cili api/padi ni kan..

Semoga bermanfaat 😊

TIPS – Wajib Tahu Sebelum Beli Suplemen Kurus

KETAHUI 9 PERKARA SEBELUM BELI SUPPLEMEN KURUS

1. Mesti ada tanda HALAL

 

➡️ Yg ini benda paling penting bg kita muslim. Yelah benda makan kan.. takkan nak biar benda tak halal masuk dalam badan kita. Utk makluman, produk LEPTOS/QUFAST telah mendapat kelulusan HALAL JAKIM.

2. Produk mestilah ada rujukan KKM

➡️ Semestinya LEPTOS dan QUFAST dirujuk kepada Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) terlebih dahulu sebelum sesuatu level HALAL diberikan oleh JAKIM.

➡️ Jika anda menginginkan sesuatu makanan tambahan yg membantu perjalanan pelangsingan anda, produk LEPTOS dan QUFAST adalah pilihan bijak kerana ia tidak mengandungi kandungan dadah merbahaya.

➡️ Anda wajib tahu:
MAL adalah produk yg dikategorikan sebagai ubat dan ada kandungan ubat/dadah yang dibenarkan/dikawal.
NOT adalah produk yg dikategorikan sebagai kosmetik dan penggunaan luaran.

✅ Produk LEPTOS/QUFAST adalah produk yg diklafisikasikan sebagai makanan tambahan bukan ubat dan tidak dikawal oleh PBKD (pihak berkuasa kawalan dadah). Ia adalah produk natural dan sebagai makanan tambahan yg membantu dengan fungsi tertentu oleh bahan yg terkandung di dalamnya.

3. Mesti selidik KESAN SAMPINGAN

➡️ Adalah sangat penting memahami dan tahu isi kandungan yg terdapat di dalam sesuatu produk.
➡️ Kandungan Leptos adalah semulajadi seperti L-Carnitine, limau nipis, ekstrak guarana, ekstrak klorofil, garcinia cambogia dan dekstrosa. Tiada sebarang kesan sampingan yang memudaratkan dan selamat digunakan untuk jangka panjang.

4. Mesti ada TESTIMONI

➡️ LEPTOS/QUFAST mempunyai ribuan testimoni berjaya.. kalau anda google mmg banyak sangat testimoni.. lebih POWER dgn testimonies bergambar tanda pengguna pon ikhlas nk share kebaikan product tanpa perlu diet ketat atau senaman berat dah mampu turun KG dan INCI.. sangat rare dan special..

5. Mesti ada HOLOGRAM

STIKER menandakan sesuatu produk dikawal kualiti dan pemasarannya.
➡️ Ia memastikan kita tidak membeli produk tiruan, atau seumpamanya yang dijual dengan harga yang lebih murah.
➡️ Pastikan ada hologram stiker pada botol dan dapatkan dari agen yang sah.
.
6. Mesti tengok TARIKH LUPUT

➡️ Periksa tarikh luput pada botol.. bagi produk LEPTOS/QUFAST stok tidak disimpan lama kerana mempunyai permintaan yang sangat tinggi.

7. Mesti pilih PRODUK TEMPATAN


➡️ Baru jer sambut Hari Malaysia bulan 9 kan.. apa kata support produk kita. Leptos terkenal sebagai produk yang berkualiti untuk membakar kalori dan juga fat burner yang PALING BERKESAN jika diamalkan secara konsisten dan mengikut peraturan.

8. Mesti ada label MeSTI

➡️ MeSTI ini adalah singkatan utk Makanan Selamat Tanggungjawab Industri yg merupakan satu inisiatif Kementerian Kesihatan Malaysia.

➡️ Utk makluman, pensijilan MeSTI adalah salah satu Program Jaminan Keselamatan Makanan (PJKM) oleh Kementerian Kesihatan Malaysia utk membantu pengusaha produk makanan khususnya Perusahaan Kecil dan Sederhana (PKS) utk menghasilkan produk yg bersih dan selamat untuk pengguna.

9. Mesti tahu KELEBIHAN Produk

➡️ LEPTOS/QUFAST ialah tablet bakar kalori yg membantu mereka yg ada masalah berat badan dan tiada masa utk bersenam. Kelebihan lain ialah untuk :
👉 Meningkatkan metabolisma badan
👉 Menyahkan toksin dalam badan
👉 Mencairkan kolestrol dalam salur darah
👉 Membakar lemak berlebihan
👉 Menstabilkan hormon wanita
👉 Membuang angin
👉 Mengurangkan ukur lilit badan
👉 Mengurangkan selera makan
👉 Mengurangkan rasa lapar
👉 Menambah tenaga

10) Mesti dapatkan daripada penjual yg faham akan produk yang dijual dan berpengalaman kerana ia sangat penting utk membimbing dan membantu dalam proses menjayakan penurunan berat badan anda.

➡️ Org yg berpengalaman tu… Sha ler.. meh wasap Sha 0172410149 Sha akan pastikan anda tampil dgn lebih sihat, yakin dan remaja.. 💪💪💪💪

‘GEMUK IS OHSEM’ ADALAH UNGKAPAN TIPU DIRI SENDIRI 😱😰

JANGAN BIARKAN DIRI ANDA TERUS TERTIPU 😵😵

GEMUK sebenarnya tidak ohsem sama sekali. Farra (gambar) bercakap atas kebenaran kerana dia sudah melaluinya dan terlalu banyak keburukan berbanding kebaikan.

 

Selain daripada punca kepada segala jenis penyakit, gemuk juga membuatkan seseorang itu hilang keyakinan diri, kemurungan dan tekanan kerana ejekan dan hinaan yang dilemparkan kepada mereka.

 

 

Biasanya orang gemuk menjadi subjek gurauan untuk menceriakan suasana ketika berkumpul dengan rakan-rakan. Waktu itu, kita hanya mampu tersenyum dan ikut ketawa tetapi dalam hati, hanya Tuhan yang tahu apa kita rasa.

Besar harapan Ibu & ayah Farra untuk melihat dia kurus dan sihat.

Ibubapa mana yang nak melihat anaknya terus sengsara dengan keadaan berat badan yang berlebihan. Tersentak dari lamunan, Farra terus bangkit dan membuat perubahan hidup berusaha untuk menurunkan berat badan.

 

Jom saksikan luahan hati Farra & keluarga beliau👇

Kredit: Eliss HQ

Dengan keperitan dan kepayahan melalui liku-liku kehidupan, hanya seseorang yang mempunyai kesedaran yang tinggi sahaja yang akan bangkit untuk berubah sebelum pelbagai penyakit lain datang menyerang. Hargailah hidup anda. Amalkan cara hidup sihat dan bahagiakan orang sekeliling anda.

Gambar sebelum & selepas Program Fat to Fabulous yang disertai Farra.

Admin doakan agar sis Farra berjaya dapatkan berat ideal dan terus memberikan inspirasi kepada mereka di luar sana yang dibelenggu masalah yang sama untuk berubah sepertinya.

 

Mesej ini dibawakan khas oleh LEPTOS – produk yang membantu anda mendapatkan berat badan yang diidamkan dengan pengambilan makanan yang sihat. Konsultasi diberikan secara PERCUMA dan setiap pembelian dibekalkan dengan Diari Kurus yang membantu untuk merancang penurunan berat badan anda.

Kandungan utama LEPTOS adalah L-Carnitine iaitu pencair lemak di dalam badan serta bertindak membakar kalori yang diambil dan Garcinia Cambogia iaitu penghalang lemak baru daripada terbentuk.

LEPTOS – HALAL JAKIM, LULUS KKM dan Guna Tanpa Was Was.

Untuk keterangan lanjut sila hubungi: Sha 017-2410149

[Updated ]Murid SK Buloh Poh berbelanja RM50 ketika waktu rehat

Seramai 168 murid Sekolah Kebangsaan (SK) Buloh Poh, Kelantan di sini teruja apabila dapat berbelanja hampir RM50 seorang pada waktu rehat hari ini.

Kanak-kanak tersebut diberikan kupon dengan nilai sebanyak itu untuk membeli makanan bertaraf hotel lima bintang yang disediakan oleh 30 kakitangan Hotel Perdana.

Lebih istimewa sebanyak 15 pilihan makanan dan minuman yang mengetengahkan konsep ‘Street Food’ disediakan kepada mereka .

Di antara makanan tersebut ialah kue teow kerang; char kue teow; sup ayam; sup tulang; sup kambing; sup terpedo; teppanyaki; burger; roti john; jus buah dan Air Batu Campur (ABC).

Menurut seorang murid, Mohd. Khairi Mustakim Tarmimi, 9, dia begitu seronok apabila berpeluang menikmati pelbagai jenis makanan pada waktu rehat hari ini.

“Tidak pernah saya berbelanja sebanyak ini ketika waktu rehat.

“Malah semua makanan yang disediakan ini boleh di bawa pulang kerana kuantitinya sangat banyak dan sedap,” katanya ketika ditemui pada Program Hari Keluarga SK Buloh Poh bersama Hotel Perdana di sini hari ini.

 

Sementara itu, Penolong Pengurus Eksekutif Hotel Perdana, Amer Ahmad berkata, program itu adalah salah satu daripada tanggungjawab korporat sosial (CSR) yang berkonsepkan ‘Perdana Prihatin’.

 

“Sumbangan makanan ini adalah daripada program ‘Perdana Food Street Return’ pada Mac lalu yang mengetengahkan konsep makan sambil menderma kepada insan yang kurang berkemampuan.

“Jadi SK Buluh Poh telah terpilih memandangkan sekolah ini terletak di kawasan luar bandar serta boleh dikategorikan sebagai sekolah yang kurang berkemampuan,” katanya.

 

Sumber: UTUSAN ONLINEHotel Perdana Kota Bharu

6 Jenis Masakan Bertemakan Ayam – Simple Tapi Mampu Membuatkan Anda Terliur! Yang No. 5 Tu Memang Padu..

Di antara pelbagai jenis juadah kita, masakan ayam boleh dikategorikan sebagai hidangan kegemaran semua orang. Boleh dikatakan menu wajib ada mestilah ayam terutamanya ketika musim kenduri.

 

Terdapat pelbagai jenis masakan ayam yang ada tetapi tidak semua orang rajin untuk memasak atau tahu memasak. Betul tak?

Gambar @upinipinofficial

Kebiasaannya menu ayam yang paling mudah semestinya ayam goreng atau lebih dikenali dengan nama ‘ayam upin ipin’ di kalangan kanak-kanak.

Gambar @upinipinofficial

Sebenarnya masakan ayam ini tidaklah susah mana. Kami kongsikan dengan anda resepi masakan ayam yang paling mudah untuk dibuat. Bukan sahaja mudah, tetapi rasanya juga memang sedap. Jom kita tengok apa bahan-bahannya. Tak sabar nak masak!

 

Tak perlu susah-susah untuk membeli ayam masak madu di kedai. Apa kata anda cuba masak sendiri. Serius memang senang. Kalau masak sendiri, mesti boleh makan banyak-banyak. Sedapnya!

Resepi Ayam Masak Madu : Klik sini

 

Resepi ini mungkin susah bagi sesetengah orang tapi berbaloi untuk dicuba. Rempah kuzi mungkin sukar didapati di kedai, tapi anda tak perlu risau kerana resepi ini kami bagi cara untuk membuat rempah sendiri.

Resepi Kuzi Ayam : klik sini

 

Kebiasaannya asam pedas dimasak bersama ikan, apa kata anda cuba menggunakan ayam. Bukan sahaja sedap, malah lebih murah daripada ikan. Anak-anak pasti suka dengan resepi ini. Memang sesuai untuk seisi keluarga.

Resepi Asam Pedas Ayam : klik sini

 

Ayam goreng antara masakan yang paling senang dan sesuai di makan dengan apa jua hidangan. Kali ini apa kata anda olah sedikit resepi ayam goreng anda dengan tambahkan sedikit rasa. Memang sedap dimakan begitu sahaja.

Resepi Ayam Berempah Serai : Klik sini

 

Ayam masak merah ini memang sangat sesuai dihidangkan bersama nasi panas. Memang terangkat! Walaupun ayam merah ini sinonim dengan kenduri kahwin, namun kini tidak lagi. Anda boleh mencubanya sendiri. Memang sedap!

Resepi Ayam Masak Merah : klik sini

 

Sup ayam merupakan antara makanan yang paling sesuai jika perut anda meragam atau ketika anda kurang sihat. Boleh dihirup sup ayam ketika suam/panas. Memang sedap. Selain dimakan dengan nasi, sup ayam juga sedap dihirup begitu sahaja.

Resepi Sup Ayam Special : klik sini

 

Sumber: Myresipi, Ohbulan

[VIDEO] Tahniah! Dato’ Siti Nurhaliza Kini Hamil 4 Bulan Selepas Penantian 11 Tahun

Setelah beberapa bulan berehat dari industri seni, penyanyi no 1 negara ini telah mengadakan satu sesi khas bersama media sebentar tadi bertempat di kediamannya di Bukit Antarabangsa, Kuala Lumpur. Pengumuman khas itu akhirnya menjawab desas-desus yang mengatakan Datuk Siti Nurhaliza kini sedang hamil.

Sumber foto dari Siakap Keli

Jutaan tahniah kami ucapkan kepada Datuk Siti Nurhaliza dan keluarga di atas berita gembira ini. Diharapkan agar kandungan sihat dan segalanya dipermudahkan.

Sumber video dari mStar Online

Menurut Datuk Siti Nurhaliza, tujuan utama sidang media ini dilakukan adalah untuk menjawab desas-desus dan spekulasi yang sedang menular di laman sosial. Untuk beberapa bulan, Datuk Siti memilih untuk tidak muncul di mana-mana media kerana dirinya kini disahkan hamil empat bulan.

Kata Datuk Siti lagi, beliau sangat bersyukur kerana akhirnya hamil pada usia 38 tahun dan pada ulangtahun perkahwinan yang ke 11. Beliau memohon orang ramai serta penganjur memahami situasinya yang memilih untuk fokus kepada kandungan beliau.

 

Akhir kata, Datuk Siti berterima kasih kepada peminat yang sentiasa mendoakan kebahagiaan beliau.

Sumber: Ohbulan, Harian Metro

Suka Makan Makanan Karbo Ringkas & Jajan, Baca Dulu Penjelasan Fakta Dari Doktor Ini!!

Zaman sekarang ni kita sendiri tak boleh nak elak dari ‘racun’ yang ada dalam makanan kita, betul tak? Yelah, dengan pewarna makanan, gula tiruan, fast food lagi, semua tu menjadikan kita tak sihat. Lagi parah, kesan yang kita dapat dari makanan tak berkhasiat macam ni adalah selepas kita tua nanti. Pergh!

Sebab tu mak ayah kita dulu-dulu tak bagi kita makan makanan junkfood ni. Jajan la senang cite. Sebab ada banyak bahan kimia yang boleh membahayakan kesihatan. Sekarang ni pun dah ramai anak muda ada darah tinggi, kencing manis, sakit jantung, obesiti dan macam-macam lagi, kan? Jom baca fakta sebenar dari doktor ni.

Amanah & tanggungjawab

screen-shot-2016-09-08-at-12-07-07-pm

Tak rasa bersalah

screen-shot-2016-09-08-at-12-07-16-pm

Penyebab penyakit kronik

screen-shot-2016-09-08-at-12-07-26-pm

Umur 20 dah ada penyakit kronik

screen-shot-2016-09-08-at-12-07-34-pm

Sumber: FB Dr Zubaidi Hj Ahmad

Kesungguhan Gadis Cantik Viral Jual Sandwic di Jalanan Ini Dipuji Netizen weh!!

Pada zaman serba serbi duit ni, ia menuntut kita melakukan kerja lebih masa atau ‘part time’ atau apa sahaja kerja halal demi meneruskan kelangsungan hidup. Rezeki itu ada di mana-mana kan.

Bagi gadis ini, trend menjual sarapan di jalanan yang sibuk dengan kenderaan menjadi pilihannya untuk mencari rezeki yang halal.

 

Sopan berhijab sambil mengenakan apron, gadis itu dikesan oleh pengguna Facebook, Shamsul Abas di persimpangan lampu isyarat Ukay Perdana – Jalan Lingkaran Tengah 2 (MRR2), semalam.

Menurut Shamsul, ketika kenderaan berhenti di persimpangan tersebut, gadis itu akan mula berjalan dari satu kereta ke satu kereta, menjual sandwic yang diangkatnya di atas dulang berhias yang diperbuat daripada buluh.

Apa yang biasanya dilakukan oleh lelaki kini juga dilihat menerusi keberanian dan kesungguhan gadis tersebut. Posting yang dikategorikan Shamsul sebagai ‘kisah motivasi’ itu mula mendapat perhatian netizen yang rata-rata memujinya.

Ada juga yang memuji sandwic yang dijualnya. Menerusi seorang pelanggan yang ditemuramah mStar,  Zariena Kusnin berkata dia berpuas hati dengan sandwicnya kerana intinya yang penuh.

Menurutnya lagi, gadis itu menjual beberapa jenis sandwic seperti sandwic tuna, sardin dan telur.

Apa tunggu lagi, jom pakat serbu beli sandwic beliau masa tengah tunggu lampu trafik kat sana.

Sumber: Shamsul Abas , mStar, Ohbulan